Wil je zelf kunnen bemiddelen bij ruzie in je team?
Leer in één dag om de angel uit het conflict te halen
Als je kleine irritaties laat sudderen, kan het uitgroeien tot iets groots. Maar hoe weet je nu wanneer je wel en niet moet ingrijpen bij een beginnende ruzie in je team? Je teamleden zijn toch volwassen mensen? En met de huidige werkdruk is het toch logisch dat iemand een keertje uit zijn vel springt? Of dat er dingen gezegd worden die achteraf wellicht niet zo verwoord hadden moeten worden?
Waarom zou je dit willen?
Als leidinggevende of werkgever is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je direct reageert als er ergens wrijving ontstaat. Iedereen heeft wel eens ‘zijn dag niet’ en er zijn altijd genoeg redenen om vervelend gedrag door de vingers te zien. Maar pas op: als mensen zich niet gehoord voelen, niet gewaardeerd of niet erkend, kan een sfeer ontstaan waarin een conflict zich kan ontwikkelen. Daarom is het des te belangrijker dat juist leidinggevenden de kennis en vaardigheden beheersen om zaken bespreekbaar te maken en te bemiddelen voordat er echt ruzie in je team ontstaat.
Voor wie is het bedoeld?
Deze dagtraining is bedoeld voor leidinggevenden die dagelijks te maken hebben met alle processen en alle emoties binnen het team. In één dag, met nazorg en desgewenst een terugkomdag na enkele maanden, leer je om het conflict bij te sturen voordat het uitgroeit tot iets groots.
Je krijgt niet alleen inzicht in het conflict zelf, maar je leert echte mediation vaardigheden waarmee je gemakkelijker het gesprek aangaat met de verschillende partijen. Bovendien ga je oefenen met rollenspelen. Zo krijg je op een krachtige manier inzicht in de processen zodat je voortaan sneller kunt reageren als je vermoedt dat er iets speelt.
Dit levert:
- Meer vertrouwen in je eigen capaciteiten
- Tijdig anticiperen op wrijving
- Meer aandacht voor elk individu
- Een betere sfeer
- Minder ruzie in je team!
Na het volgen van deze training:
Reageer je vanuit je eigen vertrouwen met subtiele methoden op kleine dingen in het team. Vooral in die situaties waarin je voelt dat er iets speelt, maar je nog niet weet wat. Je staat meer open voor signalen, zult beter reageren en bent daarmee makkelijker benaderbaar voor je teamleden. Het verschil tussen het gevoel ‘dat je dit als leidinggevende gewoon moet kunnen’ en wéten dat je het kunt, maakt het vele malen gemakkelijker om tijdig te anticiperen. Dat levert je veel meer op dan alleen een afname van de echte conflicten.
Bewijs dat het werkt:
Eerdere deelnemers waren vol lof over deze training. Eén deelnemer mailde mij: ‘Nu ben ik er helemaal klaar voor om te bemiddelen, en nou is er al maanden niets meer aan de hand’. Een andere deelnemer zei: ‘Fijn om de hand-out te hebben, ik heb er al een aantal keer gebruik van kunnen maken.’
Voordelen van onze eendaagse:
✔ Eén overzichtelijke dag
✔ Ruimte voor inzicht en oefening
✔ Werken met casussen uit de dagelijkse praktijk
✔ Daadkrachtige trainer(s) met veel knowhow
✔ Zowel open inschrijving als incompany*
Waarom bij mij:
Mag ik hier een citaat van een deelnemer neerzetten? Deze bijvoorbeeld: ‘‘Je krijgt wat je vraagt, zonder overdadige opsmuk. Lekker no nonsens en zonder verrassingen achteraf.’
Twijfel?
Wie denkt dat de eendaagse training niet voldoende is om ruzie in je team blijvend te voorkomen, kan een terugkomdag bijboeken of kiezen voor de tweedaagse training met nog meer diepgang en nog meer oefeningen en rollenspelen. Ben je zelf niet degene die de vaardigheden van bemiddeling binnen het bedrijf gaat inzetten, dan kan de workshop van een halve dag wellicht al voldoende inzicht geven. Even overleggen? Bel of mail gerust.
Eendaagse
Eerstvolgende training in Ede op 23 november 2017 van 9.30 - 16.30 uur- Wanneer: 23 november 2017 van 9:30-16:30 uur
- Aantal deelnemers: max 10, bij grotere groep extra trainer aanwezig
- Locatie: Ede
- Kosten: € 495,- pp excl. BTW, incl. koffie, thee, lekkernijen en lunch
- Na afloop: naslagwerk met alle informatie
- Extra: schrijf je met twee of meer personen in, dan ontvangen jullie 10% korting. Vermeld dit op het aanmeldformulier.
- Bijzonder: de nazorg. Tot 6 maanden na de trainingsdatum kunnen deelnemers vrijblijvend terugkoppelen voor vragen of toelichtingen
Dit zeggen klanten over mij
Over Monique
✔ Krachtige bemiddeling
✔ Brengt het plezier terug in je team
✔ Warm hart voor bedrijfsleven en zorgsector